Czym jest fulfillment i jakie niesie za sobą korzyści?

Handel internetowy z roku na rok staje się coraz bardziej popularny i wciąż przyciąga swoich zwolenników. Niektórzy z nas nie wyobrażają już sobie nawet życia bez zakupów przez Internet. Jako kupujący mamy tę wygodę, iż nie musimy przejmować się całą logistyką robienia zakupów. Naszym zadaniem jest tylko znaleźć odpowiedni sklep, wybrać produkt i za niego zapłacić, przy czym już po kilku kliknięciach możemy stwierdzić, iż poczyniliśmy zakupy i jedyne, co musimy teraz w tym kierunku zrobić, to poczekać na dostawę. Sprawa jednak wygląda nieco inaczej ze strony sprzedawców, dla których ta zakupowa logistyka może być nawet bardzo trudna i skomplikowana. Dlatego też będąc sprzedawcą internetowym, warto dobrze znać zasady działania sklepów internetowych i podstawowe pojęcia, jak na przykład e-commerce, fulfillment i tym podobne.

Co to jest fulfillment?

To lekko tajemniczo brzmiące pojęcie oznacza po prostu oddanie logistyki sklepu internetowego w ręce profesjonalistów. Chodzi tu dokładnie o to, iż całą obsługę zamówień danego sklepu, przejmie ktoś z zewnątrz, dzięki czemu sam sprzedawca nie musi się o to martwić. W praktyce wygląda to w taki sposób, iż firma, której zadaniem jest fulfillment dla sklepu internetowego, odpowiedzialna jest za magazynowanie produktów, pakowanie ich i dostarczanie do klientów, przy czym operować również może ewentualnymi zwrotami i reklamacjami.

Korzyści, jakie niesie za sobą fulfillment dla sklepów internetowych

Fulfillment dla e-commerce jest bardzo ważnym i kluczowym wręcz pojęciem, ponieważ pozwala on niezwykle skutecznie usprawnić pracę sklepów internetowych. Korzystając z takiej możliwości oddania obsługi swoich zamówień zewnętrznemu wykonawcy, który dobrze wykonuje swoją pracę, pozwala zaoszczędzić sprzedawcy sporo pieniędzy, czasu i nawet spokoju, ponieważ możliwość ta daje duży komfort w prowadzeniu sklepu i pozwala skupić się sprzedawcy na innych aspektach sprzedaży, na przykład na odpowiedniej promocji i reklamie swoich produktów. Jest to idealna opcja zwłaszcza na samym początku, kiedy dopiero zaczynamy swoją przygodę z handlem internetowym. Przede wszystkim dzięki temu nie musimy posiadać miejsca magazynowego i potrzebnych sprzętów, ani też zatrudniać pracowników odpowiedzialnych za pakowanie i wysyłkę paczek. Ważne jest to dlatego, ponieważ na początku często nie posiada się zbyt wysokich funduszy na utrzymanie takich miejsc, dlatego możliwość skorzystania z takiej możliwości będzie często po prostu tańszym rozwiązaniem. Takie rozwiązanie jest także korzystniejsze nawet dla klienta, gdyż firmy fulfillmentowe często oferują między innymi niższe koszty wysyłki.