Jaki jest najlepszy portal społecznościowy do sprzedaży?

Sieci społecznościowe mogą pomóc Twojej firmie w gwałtownym zwiększeniu sprzedaży, o ile wiesz, jak z nich korzystać i które wybrać. W tym poście odkryjesz, która sieć społecznościowa jest najlepsza do sprzedaży.

Jaki jest najlepszy portal społecznościowy do sprzedaży?

Wykorzystanie sieci społecznościowych może być podstawową częścią Twojej strategii marketingowej w Internecie. Aby to zrobić, należy przeanalizować i sprawdzić, które sieci są najczęściej używane, zarówno przez ogół społeczeństwa, jak i przez nasz target.

Sieci społecznościowe ułatwiają pierwszy kontakt biznes-potencjalny klient i pomagają w zarządzaniu relacjami posprzedażowymi. Największy sukces na portalach społecznościowych odnoszą zazwyczaj te firmy, które pozwalają użytkownikom na interakcję z nimi, przyjmują krytykę, poprawiają ewentualne błędy i umieją słuchać i wyciągać wnioski z potrzeb swoich potencjalnych klientów. Pamiętaj, że strategie, które stosujesz na portalach społecznościowych, nie powinny wynikać z preferencji firmy, ale z potrzeb klienta. Poniżej wyszczególniamy główne sieci społecznościowe, a także ich cechy szczególne i zalety, abyś mógł dowiedzieć się, która sieć społecznościowa jest najlepsza do sprzedaży w zależności od rodzaju działalności i Twoich potrzeb.

Powiązany artykuł: Dlaczego social-media są tak potężnym narzędziem marketingowym?

Facebook

Jest to najpopularniejsza sieć społecznościowa z niesamowitą liczbą aktywnych użytkowników. FB jest ściśle związany z rekreacją i wolnym czasem, dlatego biznesy związane z tymi sektorami mogą się tu bardzo dobrze sprawdzić.

Strategie stosowane na Facebooku są często ukierunkowane na angażowanie użytkowników, którzy już znają Twoją firmę, w celu budowania lojalności. Może to wywołać efekt domina, ponieważ jeśli twoi zwolennicy wejdą w interakcję z twoimi treściami, ich najbliższe otoczenie zobaczy je również.

Twitter

Twitter to platforma mikroblogowa z efemerycznymi treściami, która pozwala dotrzeć do dużej liczby użytkowników niemal natychmiast. Szybki i łatwy kontakt z followersami to jedna z głównych cech tego portalu społecznościowego.

Dobre wykorzystanie Twittera może znacząco sprzyjać wizerunkowi marki lub nawet pomóc w jego kreowaniu. Jest to również narzędzie, które jest szeroko wykorzystywane przez duże marki jako kanał obsługi klienta. Niektóre z typów firm, które zwykle działają bardzo dobrze na Twitterze, to te związane z wiadomościami, sportem, polityką, technologią i telekomunikacją.

Instagram

W tym serwisie społecznościowym zdjęcie jest elementem centralnym, pełniącym ważną rolę. Z tego powodu musimy szczególnie uważać na wszystkie zdjęcia, które wrzucamy na Instagram.

Jest to portal społecznościowy, który stale rośnie pod względem liczby użytkowników, którzy korzystają z niego na co dzień, co czyni go szczególnie istotnym dla firm dedykowanych zdrowiu, urodzie, modzie, estetyce, podróżom, jedzeniu…Dzięki wydatnemu wykorzystaniu obrazów i możliwości opowiadania za ich pomocą historii, łatwo wytwarza się emocjonalna więź z użytkownikami, umożliwiając budowanie lojalności.