Co warto wiedzieć o sprzedaży w Internecie?

Co warto wiedzieć o sprzedaży w Internecie?

Wiele osób spośród tych, które decydują się otworzyć własną działalność gospodarczą stawia na handel internetowy. Powszechnie uważa się, że jest to łatwy biznes, którym może zajmować się praktycznie każdy. Choć faktycznie do internetowego handlu nie potrzeba specjalnych kwalifikacji czy dyplomów to jednak okazuje się, że nie jest to działalność łatwa i nie każdy będzie w stanie zarabiać na tym duże pieniądze.

Dlaczego internetowy handel jest tak popularny?

Jest wiele osób, które chcą prowadzić własny biznes. Niestety w większości branż potrzebne są duże środki na start a często także koncesje czy zezwolenia. Handel internetowy wydaje się być biznesem łatwo dostępnym. Dodatkowo mnóstwo osób przyciąga to, że w początkowym etapie handel można prowadzić we własnym domu czy nawet mieszkaniu. Ma on wtedy w dużej mierze charakter pracy zdalnej co zachęca kolejne osoby.

Handel internetowy a formalności

Aby móc legalnie prowadzić sprzedaż wysyłkową należy otworzyć własną działalność gospodarczą. Będzie to wiązało się z koniecznością zarejestrowania w ZUS-ie i urzędzie skarbowym. Przedsiębiorca będzie też musiał wybrać dogodną dla siebie formę opodatkowania. Warto zawczasu sprawdzić, które działalności są obowiązkowo objęte koniecznością stania się płatnikiem podatku VAT. Pilnować należy także limitu powyżej którego należy zakupić kasę fiskalną.

Co jest niezbędne do prowadzenia handlu internetowego?

Każdy, kto chce sprzedawać wysyłkowo, nawet jeśli będzie to drobny asortyment będzie zmuszony posiadać dobry komputer, szybki Internet, drukarkę, telefon oraz samochód. Przyda się także etykietownica. Warto od razu zadbać o dużą ilość miejsca do przechowywania towarów oraz o miejsce do pakowania przesyłek.

Od czego zacząć?

Najważniejsze w handlu internetowym jest znalezienie odpowiedniego towaru na który będą nabywcy. Kontakty z dostawcami są niebywale istotne dlatego trzeba odpowiednio wcześnie zbadać rynek hurtowni i producentów. Jeśli mamy już pomysł na to, co chcemy sprzedawać, powinniśmy sprawdzić czy w ogóle występuje popyt na dany produkt oraz jak duża jest konkurencja, jakie ma mocne i słabe strony.

Gdzie sprzedawać?

Najbardziej wskazanym miejscem do sprzedaży jest własny sklep internetowy. Nie wszyscy jednak już na starcie mogą sobie na to pozwolić, bo taki sklep wymaga pozycjonowania, które nie jest tanie. Na początku więc wiele osób korzysta z ogólnodostępnych platform sprzedażowych, stron typu marketplace i portali ogłoszeniowych. Sprzedaż można także promować z pomocą blogów i profili na portalach społecznościowych.

Jak wysyłać zamówienia?

Zamówienia do klientów można wysyłać z pomocą poczty polskiej, kurierów oraz do paczkomatów i punktów odbioru osobistego. Jeszcze do niedawna konieczne było podpisywanie stałych umów z kurierami. Dzisiaj nie jest to już niezbędne bo i tak można znaleźć oferty z dobrymi warunkami. Ważne jest aby klientom oferować co najmniej kilka form dostawy, w tym dostawy z płatnością za pobraniem. Przesyłki powinny być nadawane w możliwie krótkim czasie. Nie warto też oszczędzać na ich pakowaniu, bo bezpieczne dotarcie przedmiotów do odbiorców jest niebywale ważne.